۲۳ مهر ۱۳۸۷، ۱۲:۵۱

مراسم انتقال دفتر آشوریان از آمریکا به ایران امشب برگزار می‌شود

مراسم انتقال دفتر آشوریان از آمریکا به ایران امشب برگزار می‌شود

مراسم انتقال رسمی دفتر اتحادیه جهانی آشوریان از آمریکا به جمهوری اسلامی ایران و دبیر کلی یوناتن بت کلیا امشب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم ساعت 19 امشب در تهران، با حضور اعضای جامعه آشوری تهران و نمایندگان اتحادیه جهانی آشوریان آمریکا برگزار خواهد شد.

انتخاب "یوناتان بت کلیا" نماینده اقلیت آشوری در مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان در کنگره اخیر آشوریان در سوئد صورت گرفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز شنبه انتخاب بت کلیا به عنوان دبیر کل این اتحادیه جهانی  را تبریک گفت.

بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی آشوری ها 13 تا 17 شهریور 1387 در شهر یونکشوپینگ سوئد با حضور رؤسای دفاتر جهانی این اتحادیه برگزار شد و مسائل و مشکلات جامعه جهانی آشوریها به ویژه دشواریهای پناهندگان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کنگره در پایان به روال معمول برای انتخاب دبیر کل اتحادیه جهانی به مدت سه سال، تشکیل جلسه داد. پس از شور و بررسی، اتحادیه "یوناتن بت کلیا" نماینده آشوریهای ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین معاون دبیر کل و رئیس دفتر آسیایی اتحادیه را به عنوان دبیر کل اتحادیه برگزید.

با انتخاب بت کلیا دفتر مرکزی اتحادیه پس از گذشت بیش از چهار دهه استقرار در آمریکا، به ایران انتقال یافت.

انتخاب ایران به عنوان مقر اصلی اتحادیه جهانی آشوریان، رخدادی استثنایی و بسیار اثرگذار است. در طول چهار دهه که از عمر این اتحادیه که به گونه ای اتحادیه ای فراگیر تمامی احزاب و جمعیتها، گروه ها و انجمنها در جامعه جهانی آشوریهاست، ایران به عنوان یکی از کشورهای فعال و اثرگذار در تصمیمات اتحادیه نقش داشته اما این که ایران بتواند مقر اصلی اتحادیه باشد، فرصتی نصیب نشده بود.

این حادثه بیانگر توجه جامعه جهانی آشوریها به نقش ارزنده ایران به ویژه حمایت دولتمردان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران به مسائل جهانی آشوریان است.

مراسم نتقال رسمی دفتراتحادیه جهانی آشوریان از آمریکا به جمهوری اسلامی ایران ساعت 19 در تالار ویلیام دانیال واقع در بلوار آیت الله کاشانی، شهر زیبا، خیابان مخابرات، جنب کانون اصلاح و تربیت برگزار می‌شود.

کد خبر 764941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha